Customer journey

Vereniging Zakelijke Rijders heeft zo’n 400 leden van de vereniging ondervraagd over hoe zij tot de keuze van hun huidige zakelijke auto zijn gekomen. Alle zakelijke rijders waren in het afgelopen jaar van auto gewisseld. Bekijk in dit artikel de samenvatting van dit onderzoek.

Meld u aan om alles te zien!

Aanmelden is gratis en is in minder dan twee minuten geregeld.
U krijgt toegang tot interessante en bruikbare informatie over bijtelling, mobiliteitsbudgetten, private lease en rekentools.

Ook ontvangt u onze nieuwsbrief, zodat u altijd op de hoogte blijft.

Om deze pagina te kunnen zien heeft u minimaal een Basic lidmaatschap nodig.

Klik hier om aan te melden!

Al lid van VZR? Klik hier om in te loggen.
Vereniging Zakelijke Rijders heeft zo’n 400 leden van de vereniging ondervraagd over hoe zij tot de keuze van hun huidige zakelijke auto zijn gekomen. Alle zakelijke rijders waren in het afgelopen jaar van auto gewisseld. 

Ondanks de versobering van autoregelingen en de bijtellingspolitiek, ervaren 9 op de 10 rijders het als een feest om een nieuwe auto te mogen uitzoeken. Voor bijna 3 op de 10 is oriëntatie op een auto een continue proces, ook als er net een nieuwe zakelijke auto is gekozen.
 
Er worden maar 2 tot 3 dealers bezocht van 2 tot 3 merken om de auto te ruiken, te voelen en te zien en voor het maken van een proefrit. Een kwestie van inkoppen zou je denken, maar het lukt dealers en verkopers nog vaak om de klant toch weg te jagen! Bijna 1 op 10 noemt het contact met arrogante, ongeïnteresseerde of juist opdringerige verkopers als minst leuk.
 
Het grootste deel van het koopproces van de auto vindt online plaats. 67% haalt zijn informatie vooral van de merkensites. Driekwart blijkt van te voren de selectie al te hebben beperkt tot 2 of 3 merken en gaat dus gericht op zoek. Toch besteedt ruim de helft van de ondervraagden meer dan 10 uur en 1 op de 5 zelfs meer dan 30 uur aan het uitzoeken van de auto.

Open hier de samenvatting.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen