A3 na 17000 km door koppeling heen

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

Aug 31st 2010, 20:25

2351 Jerry

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 2
Heb sinds april een A3 1.6 TDI was hier heel blij mee en al 17000 km gereden.
Tot ik 3 weken geleden met vakantie ging en in Luik met pech kwam te staan.
Halverwegen een oprit had ik geen vermogen meer en kon alleen met slippende koppeling in zijn 1 naar het verdrijfvlak komen.

Verneem graag of andere ook deze negatieve ervaring hebben.

Auto mag 1400 kilo trekken en caravan is 1000 kg.
Op dit moment uitslag gekregen en leasemaat heeft een expertise laten doen tijdens mijn vakantie. Deze geeft aan dat door onbehoorlijk gedrag de koppeling beschadigd is en alles kosten op mij komen. Welgezegd 6000 euro ex btw vervangend vervoer moet ik namelijk ook betalen 3500 voor 19 dagen vakantie.
Oct 7th 2010, 00:26

943 Barend

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 41
Beste Jerry,

als je 17.000 km met caravan gereden hebt zal de koppeling best moe kunnen zijn. Ik ga er van uit dat je waarschijnlijk 15.000 zonder car hebt gereden en maximaal 2.000 met car. Dan had de A3 heel moeten blijven.
Een koppeling van 2.500 is al behoorlijk. Waarschijnlijk wordt meteen het vliegwiel vervangen. Het is de vraag of dat ook nodig is. Afgelopen vakantie ben ik ook gestrand en heb een huurauto gekregen. Die kostte overigens 90,90 per dag incl BTW (kmvrij). Dat is wezenlijk minder dan bijna 200 excl. BTW die jij doorbelast krijgt. Ook wel een puntje van aandacht.
Succes met dit verhaal.

Barend Lambrechtsen
Nov 9th 2010, 08:52

2459 Peter

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Toch in het algemeen een opmerking over caravans:
Die 1000 kilo staan waarschijnlijk op het kentekenbewijs, maar dat is in de kale/lege status. De accessoires worden later geplaatst. De koelkast van 45 kilo bijvoorbeeld zit niet in die 1000. Leg je kleding er in en natuurlijk vele pakken hagelslag en andere proviant, knoop er 2 fietsen aan, neem de BBQ mee; dan zit je echt zo aan de 400 kilo extra. Nog maar te zwijgen over mensen die met volledig watergevulde 50 liter jerrycans op weg gaan.
Overigens is 1400 kilo dan altijd nog een veilige marge. Waarschijnlijk dat je pas vanaf 1600 kilo in de gevarenzone komt.
Jun 17th 2011, 23:09

2351 Jerry

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 2
Beetje laat maar toch,
Veel brieven geschreven naar Audi AG en Pon holing, directie ING carlease en directie Audi. ING carlease blijft bij het standpunt hij is stuk kan niet vanzelf gewoon betalen. Uiteindelijk brief naar Audi en alsof er een wonder gebeurde. Audi nederland heeft besloten de totale kosten op zich te nemen.
Hoera voro Audi alleen jammer dat het mij veel stress heeft opgebracht en onzekerheid. Tevens vertrouwn in ING volledig verloren.

Alles bij elkaar is het in mijn ogen nog steeds triest dat een lease maat. alle kosten kan doorbelasten aan een berijder, hebben ze hier geen verzekering voor???

Heel jammer dus mensen pas goed op en zeker geen Audi meer leasen.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen