Bijtelling na 01-01-2013

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

Mar 27th 2011, 20:42

2193 Simon

Lid Vzr

Total Topics: 2
Total Posts: 4
Eindelijk is het zover, ik mag een nieuwe auto uitkiezen. Zit zelf te denken aan een 20 % bijtellings auto. Scheelt met toch veel geld. Ben alleen bang dat na de cruciale datum 01-01-2013 de bijtelling in eenkeer kan oplopen.

Nu zie ik op veel verschillende sites verschillende verhalen hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven?

De vraag is dus wat gebeurd er met de bijtelling van mijn auto na deze data? Je kiest een auto met 20% is deze 4 jaar na datum geldig, of heb ik pech na deze periode?

Ik hoop dat jullie mij wijsheid kunnen brengen?
Mar 29th 2011, 00:05

1012 Team

Lid Vzr

Total Topics: 4
Total Posts: 62
@ Simon,
Afgesproken is dat degene die eenmaal in een lage bijtellingscategorie auto rijden, hierop kunnen rekenenen gedurende de leaseperiode. Dit zit niet in beton gegoten maar hier kan de overheid niet onderuit denken wij. Wij hebben verder de indicatie dat de categorien aangepast worden per 1-1-2012. Als je dus voor die tijd de auto gaat rijden zit je safe.

Team VAVDZ
Mar 29th 2011, 10:54

2193 Simon

Lid Vzr

Total Topics: 2
Total Posts: 4
@ Team

Bedankt voor het antwoord heb ondertussen ook zitten snuffelen bij de site van de belastingdienst. Ze zeggen het volgende erover:

Citaat van de belastingdienstsite:
CO2-uitstoot
De CO2-uitstoot van een auto staat op het milieulabel (voor nieuwe personenauto’s van na 19 januari 2001) en op het zogenoemde certificaat van overeenstemming. U kunt dit certificaat opvragen bij de fabrikant of de importeur. U kunt ook het CO2-uitstootgegeven gebruiken dat in het brandstofverbruiksboekje staat dat de Dienst wegverkeer (RDW) elk jaar uitgeeft. U kunt deze gegevens ook op de website van de RDW vinden: www.rdw.nl.

De bijstelling van de CO2-uitstootgrenzen gebeurt eens in de 4 jaar. De 1e bijstelling is per 1 januari 2013. De bijgestelde uitstootgrenzen gelden voor auto’s die volgens het kentekenbewijs een datum van eerste toelating hebben na die bijstelling van de grenzen
[


www.belastingdienst.nl/particulier/prive_gebruik_auto/prive_gebruik_auto-09.html


Denk dat het inderdaad wel goedkomt. Hopelijk hebben meerdere personen hier wat aan.

Groet

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen