Bijtelling voorkomen vanaf 2013

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

Aug 25th 2012, 17:43

11056 Alfons

Lid Vzr

Total Topics: 5
Total Posts: 7
Ik ben in het bezit van een auto van de zaak. Dit is een Renault Megane op grijs kenteken. Van mijn werkgever mag ik niet privé rijden. derhalve houd ik een km-registratie bij. Vanaf mijn huis rijd ik als regiomanager naar mijn filialen en af en toe naar kantoor. Gevolg is dat ik bijtelling moet gaan betalen voor een auto die ik niet wil/kan gebruiken voor privé km. Nu vraag ik mij af wat er gebeurt als mijn werkgever een parkeerplaats bij mij voor de deur huurt. Zou dat een oplossing kunnen zijn om te voorkomen dat ik eerst met een rpive auto naar de zaak moet rijden om mijn auto op te halen en 's avonds viceverse?
Aug 26th 2012, 11:21

6 Martin

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 48
@alfonds,
Slim idee en heel duidelijke situatie. Het blijft echter natuurlijk een onlogische situatie. Er is beloofd dat er een oplossing komt voor situaties zoals de jouwe. We moeten even wachten tot Prinsjesdag, dan komt er het een en ander naar buiten. Wellicht dat er dan andere mogelijkheden tevoorschijn komen.
Aug 26th 2012, 12:01

11056 Alfons

Lid Vzr

Total Topics: 5
Total Posts: 7
@Martin,
Ik realiseer me inderdaad dat er nog de nodige info vrij komt maar denk wel alvast verder. Ben namelijk niet van plan om mee te gaan doen aan deze grap van de overheid. Ik kan en mag niet privé gebruik maken van mijn auto en bovendien betaal ik bijtelling over de prijs inclusief BTW en BPM terwijl ik een grijs kenteken auto heb. Per saldo betaal ik dus nog meer als wat mijn baas voor de auto heeft betaald.

Weet jij ook of het nog wat uitmaakt dat de auto's geen lease auto's zijn maar gekochte auto's?

Mijn gedacht was dat de parkeerplaats mits mijn werkgever deze van mij huurt (kan natuurlijk voor een fictief bedrag van 25 Euro) zakelijk grondgebied is.
Aug 26th 2012, 14:22

6 Martin

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 48
@Alfons
Lease of koop maakt geen verschil.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen