Nieuwe bijtellingsregels per 1-1-2013, verwarring.

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

Sep 26th 2012, 08:04

11056 Alfons

Lid Vzr

Total Topics: 5
Total Posts: 7
Ik merk dat ik steeds een verschillend antwoord hoor waardoor ik niet meer weet waar ik aantoe ben. Vandaar maar een duidelijke situatieschets in de hoop een sluitend antwoord te krijgen. Mijn doel is geen danwel zo min mogelijk bijtelling te betalen.

Ik ben in het bezit van een auto van de zaak, een Renault op grijs kenteken die niet in de lease zit maar eigendom is van mijn werkgever. Ik houd een km-registratie bij. Wij hebben een hoofdkantoor waar ik 1 keer per week kom. Verder rijd ik vanuit huis dagelijks naar een negental vast, eigen filialen als Regiomanager. De status wat een privé- danwel zakelijke rit is is in deze de lastigste factor.

Kan ik met deze situatie überhaupt gebruik maken van de overgangsregeling of betaal ik meteen de volle bijtelling omdat ik ritten naar eigen filialen maak wat als een priverit wordt aangemerkt? Bovendien is het volgens mij geen optie om de auto op kantoor neer te zetten en van daaruit naar mijn filialen te rijden. Dan moet ik immers alsnog bijtelling betalen omdat het ritten naar eigen winkels zijn en heb ik bovendien de eigen autokosten voor het rijden van en naar kantoor aan het begin en einde van de dag.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Wordt een beetje moedeloos van de situatie, zoveel onduidelijkheid en onzekerheid.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen