4341 R

Joined: Mon, May 23rd 2011, 19:43 Total Topics: 1 Roles: Lid Vzr
Last Login: Tue, Jul 8th 2014, 09:49 Total Posts: 1 Moderates: N/A

Latest Topics

Topic Created Posts Views Last Activity
Digitaal parkeren Amsterdam levert problemen op bij leaserijders Jul 8th 2014, 09:49 1 3,688 on 8/7/14

Latest Posts

Topic Author Posted On
Digitaal parkeren Amsterdam levert problemen op bij leaserijders 4341 R on 8/7/14
Ik woon in Amsterdam en heb een leaseauto met parkeervergunning. De firma Cition is in Amsterdam belast met parkeermanagement. Deze firma, voormalig ambtenaren, maakt nogal wat fouten.
Zo hebben ze mijn vergunning door hun fout ineens stopgezet terwijl ik dacht een vergunning te hebben. Er volgde een aantal boetes. Maar omdat Gemeente Amsterdam heeft besloten om geen parkeerboetes meer onder de ruitenwisser te stoppen kom ik als leaserijder er verdomd laat achter. Alles gaat tegenwoordig digitaal bij Cition, betalen via je telefoon en controles door een scanauto. Bovendien schrijft Cition digitaal nogal wat foutieve boetes uit.

Het kostte mij 2 weken voordat ik er achter kwam dat ik een boete had en er iets mis moest zijn met mijn vergunning. Dat is de tijd die het kost voor de digitale correspondentie tussen Cition en leasemaatschappij. En die 2 weken hebben voor heel veel ellende gezorgd, meerdere boetes volgden. Ik kon bezwaar maken, maar de leasemaatschappij betaalt standaard gemeentelijke naheffing vanwege de korte betaaltermijn van 2 weken. Het geld was dus al betaald en werd gewoon van mijn salaris ingehouden. Ik moet ontzettend hard vechten om mijn geld terug te krijgen. Het verdwijnen van de papieren boete is niet de oorzaak van de ellende, maar maakt het vooral voor leaserijders alleen nog maar erger.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad?
Wat kunnen we eraan doen om het papieren bonnetje weer op de voorruit te krijgen?

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen