Plug-in hybride rijders in 2020 fors duurder uit


Datum: 26-08-2015

Al eerder was bekend dat Staatssecretaris Wiebes de plug-in hybride fiscaal niet langer wilde subsidiëren. Waar het nu op uit dreigt te draaien, is dat het rijden in een plug-in zelfs duurder wordt dan het rijden in een zelfde merk/model in brandstofuitvoering. Dat lijkt ons toch ook weer niet de bedoeling.

Er is alom erkenning voor het standpunt dat plug-in hybrides een belangrijke tussenstap vormen op weg naar volledig elektrisch rijden, met het oog op de doorontwikkeling van de techniek (actieradius) en de laadinfrastructuur. Toch maakt Wiebes met zijn voorgestelde maatregelen de PHEV een buitengewoon onaantrekkelijk alternatief.

Er zijn veel negatieve geluiden in de media te horen geweest over misbruik, over PHEV-rijders die nooit zouden laden. Wij zien echter ook heel andere situaties: gebruikers die al doende steeds beter leren hoe ze de auto het meest efficiënt kunnen gebruiken en op die manier zoveel mogelijk elektrische kilometers kunnen rijden, die daar echt hun best voor doen, het als een sport zien. Ook geven de leden van Vereniging Zakelijke Rijders aan dat zij het ook niet onterecht zouden vinden als de bijtelling afhankelijk zou worden van het daadwerkelijk elektrisch rijden. Het zou verstandig zijn als Wiebes ook daar eens naar zou luisteren. En ondertussen gaan wij proberen aan te tonen dat laad- en rijgedrag te verbeteren is!

 

Geplaatst op: 26-08-2015 08:08

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen