Leasemaatschappijen verbeteren dienstverlening naar 7,8


Datum: 10-12-2013

Uit het jaarlijkse onderzoek van de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ) onder meer dan 5.000 leaserijders is gebleken dat leasemaatschappijen de dienstverlening hebben weten te verbeteren van een 7,6 naar een 7,8. Een opvallende prestatie in tijden van crisis en kostenbesparingen. 
 
Uit het onderzoek blijkt dat niet zozeer de positieve ervaringen zijn toegenomen, maar dat juist de negatieve ervaringen zijn afgenomen. Structurele verbetering in kwaliteit dus. Met een Net Promotor Score (NPS) van 15 scoort de leasebranche hoger dan andere dienstverlenende sectoren, zoals de Energiesector (NPS -21) en Verzekeraars (NPS -11).
 
De belangrijkste aspecten voor de leaserijder zijn "het persoonlijk contact", "keuzevrijheid van het onderhoudsadres" en de "ondersteuning en afhandeling bij pech". Leaserijders van KIA, Volvo en Audi zijn het meest tevreden over de eigen leasemaatschappij.
 
Het onderzoek wordt als basis gebruikt voor de jaarlijkse verkiezing "Beste leasemaatschappij van het jaar". Het onderzoek is gehouden door Tevreden.nl. in opdracht van VAVDZ. Dit bedrijf is gespecialiseerd op het gebied van tevredenheidsonderzoek. Er zijn totaal 5.338 enquêtes gevuld en er zijn 67 verschillende leasemaatschappijen beoordeeld.
 
VAVDZ is verheugd over de positieve uitslag, maar waarschuwt voor een te groot optimisme. Martin Huisman van de Vereniging Auto Van De Zaak hierover: "Natuurlijk zijn wij in tijden van crisis verheugd als bedrijven of zelfs de hele bedrijfstak de dienstverlening weet te verbeteren. Eén zwaluw maakt echter nog geen zomer. De verschillen tussen de leasemaatschappijen in kwaliteit van dienstverlening zijn nog steeds erg groot. De uitdaging is om deze tendens vast te houden".

Bekijk hier het Tevredenheid over leasemaatschappijen rapport
Bedrijfsleden van VAVDZ kunnen het uitgebreide rapport aanvragen bij: anna@verenigingautovandezaak.nl
 

Geplaatst op: 11-12-2013 16:30

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen